صفحه ها
دسته
سايت گوگل
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 89372
تعداد نوشته ها : 16
تعداد نظرات : 7
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

 

 

 

شما چه نوع غذاهايي را بيشتر دوست داريد؟ غذاهاي گوشتي، غذاهاي نشاسته اي؟ سبزيجات يا ميوه ها؟ آيا مي دانيد دوست داشتن هريك از گروه هاي غذايي مي تواند به نوعي نشان دهنده روحيه و خلق و خوي شما باشد؟ اگر دوست داريد تا بيشتر با روحيه دوستداران محصولات غذايي مختلف آشنا شويد بد نيست نگاهي به اين مقاله جالب بيندازيد.

 

 

 

 

 

دوستداران سبزي ها؛ ماجراجو و ورزشكار

 

 

 

* خلق و خو: كساني كه تمايل زيادي به مصرف سبزيجات دارند يا به طور كلي گياه خوار هستند، معمولا افراد پرخوري نيستند و خيلي خودشان را در قيد و بند تهيه غذا قرار نمي دهند. اين افراد بسيار ماجراجو هستند و بيشتر از اينكه در تكاپوي درست كردن غذا باشند، دوست دارند طعم هاي جديد را تجربه كنند. آنها افرادي ورزشكار و سالم هستند كه هميشه در حال پيداكردن گياهان جديد خوراكي در عطاري ها يا حتي در طبيعت هستند.

 

 

 

* عادت ها: گياه خواران از خوردن جوشانده هاي گياهي بعد از غذا يا چكاندن آبليمو و آبغوره روي غذايشان لذت مي برند كه اين عادت خوب مي تواند در حفظ سلامت و نشاط آنها بسيار موثر باشد.

 

 

 

* پيشنهاد: اين افراد مي توانند از قارچ، حبوبات، سويا، تخم مرغ و لبنيات براي دريافت پروتئين بيشتر و بهتر در رژيم غذايي شان كمك بگيرند. مصرف هفته اي يك يا دو بار از غذاهاي دريايي هم مي تواند از كمبود ويتامين B12 در آنها پيشگيري كند. خوردن گردو هم باعث جذب امگا3 خواهد شد.

 

 

 

 

 

دوستداران ميوه ها؛ تنوع طلب و سالم

 

 

 

 

 

* خلق و خو: معمولا كساني كه بيش از هر گروه غذايي به ميوه ها علاقه دارند، ذائقه شان شيرين است، مهربان هستند به سلامت خود اهميت زيادي مي دهند و مدام در فكر ايجاد تنوع در برنامه هاي غذايي و حتي برنامه هاي كاري روازنه شان هستند.

 

 

 

طرفداران ميوه دوست دارند با ايجاد طعم هاي جديد، متنوع و فوق العاده جذاب، نظر و تحسين اطرافيان را نسبت به خود جلب كنند و البته در اين راه، موفق هم هستند.

 

 

 

* عادت ها: اين افراد معمولا در خوردن ميوه افراط مي كنند و به گمان آنها، ميوه جزو خوراكي هاي پرخاصيتي است كه هرچه بيشتر بخورند، براي سلامتشان مفيدتر است اما محققان دانشگاه هاروارد در حالي مصرف 5 تا 9 وعده از ميوه ها و سبزي ها را در طول روز مجاز دانسته اند كه مصرف كنندگان آنها حواسشان به كالري اين گروه از مواد غذايي باشد. به هر حال، ميوه هم قند و كالري دارد و مصرف زياد آن مي تواند باعث ابتلا به چاقي و اضافه وزن شود. راستي يكي ديگر از عادت هاي افرادي كه عاشق ميوه هستند، اين است كه از ميوه ها به عنوان ميان وعده يا دسر استفاده مي كنند كه البته اين يك عادت خوب است.

 

 

 

* پيشنهاد: اگر خيلي به خوردن ميوه ها علاقه داريد، مي توانيد آنها را پوست بكنيد و در سالاد يا ماستتان، خردشان كنيد و ارزش تغذيه اي ماست و سالادي كه همراه غذا مي خوريد را بالا ببريد. خردكردن ميوه هاي فصل و پوشاندن آنها با كمي عسل هم مي تواند يك صبحانه فوري و مغذي براي شما و فرزندتان را فراهم كند.

 

 

 

 

 

دوستداران گوشت ها؛ جاه طلب و كوشا

 

 

 

* خلق و خو: معمولا بيشتر افرادي كه علاقه فراواني به مصرف انواع گوشت ها دارند، جاه طلب و در پي كسب بهترين ها در زندگي شان هستند. غذاهاي گوشتي جزو غذاهاي گران قيمت هستند و كساني كه ذائقه خود را با آنها وفق مي دهند، دوست دارند كه هميشه در حال تلاش براي كسب بالاترين مقام و موقعيت ها در زندگي شان باشند. طرفداران گوشت، انسان هاي كوشايي هستند كه تن به خوردن هر غذايي نمي دهند و معمولا طعم سبزي ها به خصوص سبزي هاي آبپز يا بخارپز را دوست ندارند.

 

 

 

* عادت ها: دوستداران غذاهاي گوشتي به انواع خوراكي هاي سرخ شده و فرآورده هاي گوشتي مانند سوسيس، كالباس يا همبرگر هم علاقه دارند. آنها ترجيح مي دهند كه غذاي خود را همراه با سس يا چاشني هاي چرب بخورند. اين افراد علاقه چنداني به خوردن نان يا برنج زياد با غذاهايشان از خود نشان نمي دهند، چون دوست دارند كه طعم گوشت را بيشتر از مواد نشاسته اي حس كنند. معمولا كساني كه خوردن گوشت را به ساير خوراكي ها ترجيح مي دهند، كمتر به مصرف گوشت هايي كه بيش از اندازه طعم دار شده اند، تمايل دارند.

 

 

 

* پيشنهاد: خيلي از افرادي كه بيش از اندازه گوشت (به خصوص گوشت قرمز) مي خورند به بيماري هايي مانند نقرس به دليل بالارفتن اسيد اوريك خونشان مبتلا مي شوند. بنابراني بهتر است اين افراد، مصرف گوشت ها را به 4بار در هفته محدود كنند. بهتر است آنها، گوشت هاي سفيد و خوراك هاي دريايي را بيشتر از گوشت هاي قرمز در برنامه غذايي شان بگنجانند. مصرف سبزي خوردن و سالاد سبيزيجاتي كه با آبليمو، آبغوره و آب نارنج، طعم دار شده اند هم به طرفداران غذاهاي گوشتي توصيه مي شودو. بد نيست دوستداران گوشت قرمز براي پيشگيري از بالارفتن اسيد اوريك خونشان از پودر سماق تازه براي طعم دار كردن غذايشان كمك بگيرند. مخلوط كردن سويا با گوشت قرمز چرخ كرده هم مي تواند كمي پروتئين گياهي به رژيم روزانه تان اضافه كند و ارزش تغذيه اي آن را بالاتر ببرد.

 

 

 

 

 

طرفداران غذاهاي نشاسته اي؛ تنبل و پرخور

 

 

 

 

 

* خلق و خو: افرادي كه به غذاهاي نشاسته اي مانند نان، سيب زميني، برنج و ماكاروني علاقه زيادي دارند، معمولا افرادي خوش خوراك، تنبل، پرخور و خوش اخلاق هستند. آنها هرچقدر هم كه سير باشند، دست رد به سينه بشقاب پر از پلو و خورش شما يا ظرف سيب زميني سرخ كرده تان نمي زنند. آنها هميشه دقيقه نودي كار مي كنند و مصداق بارز ضرب المثل «تنبل نرو به سايه» هستند! بيشتر طرفداران غذاهاي نشاسته اي، اضافه وزن و چاقي شكمي دارند و هميشه هم اضافه وزن و چاقي خود را انكار مي كنند.

 

 

 

* عادت ها: دوستداران غذاهاي نشاسته اي، خوردن يك بشقاب سالاد ماكاروني يا سالاد اوليه را به عنوان پيش غذا و يك ظرف سيب زميني سرخ كرده را به عنوان دسر به جاي سوپ يا ميوه ترجيح مي دهند. آنها برنج و ماكاروني را با نان مي خورند و به مصرف غذا و ته ديگ هاي چرب هم علاقه زيادي دارند. سيب زميني سرخ شده با سس فراوان جزو محبوب ترين ميان وعده هاي آنهاست. تمايل اين افراد به مصرف پنيز پيتزا هم زياد است.

 

 

 

* پيشنهاد: متاسفانه كساني كه خوراكي هاي نشاسته اي را به خوراكي هاي ديگر ترجيح مي دهند، توجه چنداني به سلامتشان ندارند و ابتلا به چاقي، ناراحتي هاي قلبي، ديابت و بالارفتن چربي خون در آنها دور از انتظار نخواهد بود. بنابراين به اين افراد توصيه مي شود كه مصرف غذاهاي نشاسته اي را به يك يا دو بار در طول روز و آن هم به ميزان مشخص، كاهش دهند. از چرب كردن برنج شان خودداري كنند. برنج و ماكاروني را همراه نان نخورند. دور ته ديگ هاي چرب را خطر بكشند. سالاد، سبزي ها، ميوه ها و آب ميوه را به رژيم روزانه شان بيفزايند. در حد امكان، شير و لبنيات را جايگزين سيب زميني سرخ شده در ميان وعده هايشان بكنند و در نهايت هم از دوغ يا آب به جاي نوشيدني هاي شيرين و گازدار به عنوان نوشيدني همراه غذاي شان كمك بگيرند.
سلامت

 


شنبه بیست و هفتم 12 1390 21:26
X